Review formulier oktober 2024 Δ
In welke provincie (NL) of land is de locatie?
Maak een keuze NL - Drenthe NL - Flevoland NL - Friesland NL - Gelderland NL - Groningen NL - Limburg NL - Noord-Brabant NL - Noord-Holland NL - Overijssel NL - Utrecht NL - Zeeland NL - Zuid-Holland België Duitsland Luxemburg Frankrijk
De locatie behoort tot de categorie:
Maak een keuze Speelparken Attractieparken Dierentuinen Musea Eetgelegenheden en restaurants Hotels en/of vakantieparken Zwembaden Recreatieve sportgelegenheden Anders
Heb je tijdens je bezoek gebruik gemaakt van de horeca op de locatie?
Voorafgaand je bezoek
Voordat je je locatie hebt bezocht heb je mogelijk een aantal stappen ondernomen om na te gaan of de te bezoeken locatie prettig is voor iemand met autisme. De volgende vragen gaan over het stuk voordat je fysiek de deur uit gaat naar de locatie.
Heb je voorafgaand contact gehad met de locatie?
Heb je een antwoord gehad van de locatie voorafgaand je bezoek?
Kreeg je van tevoren antwoorden die je verder hielpen voorafgaand je bezoek?
Heb je geïnformeerd of de medewerkers van de locatie bekend is met de autipas en/of Hidden Disabilities Sunflower (HDS)?
Heb je voorafgaand aan je bezoek de website van de locatie bezocht?
Heb je informatie kunnen vinden op de website van de locatie die je nodig was voorafgaand je bezoek?
Zijn er op- of aanmerkingen ten aanzien van de locatie in het voorstadium van het bezoek? Dit mogen ook op- en aanmerkingen zijn ten aanzien van de website.
Opslaan & verder gaan
Tijdens je bezoek: onderdeel entree en kassa
In dit onderdeel zoomen we in in het stukje vanaf het moment dat je de drempel over komt van de locatie tot het moment dat je hebt afgerekend en de locatie daadwerkelijk binnen stapt. In geval van een restaurant kun je zeggen van binnenkomst tot het plaatsen aan de tafel.
Ben je begroet bij de kassa en/of kaartcontrole en/of receptie?
Kreeg je informatie mee over de locatie die relevant is voor je bezoek?
Werden er je faciliteiten aangeboden op vertoon van je Autipas en/of Hidden Disabilities Sunflower?
Hoe heb je de bejegening ervaren van de medewerkers in de fase kassa-entree? Kun je vertellen hoe dit is gegaan? Probeer hierin een situatieschets te maken zodat iemand die er niet bij was, door je antwoord kan teruglezen hoe de situatie was en hoe je dit hebt ervaren.
Kansen: Wat ging er goed in de fase kassa-entree bij het bezoek?
Risico's: Wat heeft zich voorgedaan in de fase kassa-entree wat een risico kan zijn bij overprikkeling. Probeer hierin actie-reactie aan te houden, dus wat heeft zich voorgedaan, en wat deed dit bij jou?
Welke oplossingen, tips of adviezen zou je aan de locatie willen meegeven om de risico's te verkleinen of weg te nemen?
Tijdens je bezoek: inhoudelijke bezoek
In dit gedeelte gaan we over na de inhoudelijke feedback van je bezoek. Dit is het moment nadat je bij de entree binnen bent gekomen (of bent geplaatst bij een restaurant) tot het moment dat je weer besluit om weg te gaan. We gaan in dit onderdeel nader in op de mogelijke overprikkelingen van de locatie en de mate waarin je hier hinder van hebt gehad. Daarnaast wordt er in dit gedeelte gekeken naar hoe autonoom je in aanraking komt met prikkels.
Welke geluidsprikkels heb jij ervaren tijdens je bezoek?
Welke beschermende middelen tegen geluidsprikkels heb je gebruikt?
Kun je aangeven in welk mate je de audiopunten als hinderlijk hebt ervaren?
Waren er ook audio-vrije punten op de locatie?
Hoe werd de audio op de audiopunten geactiveerd?
Waar op de locatie bevonden de geluidsprikkels? Hoe heb je de geluidsprikkels ervaren op de locatie? Waren de geluidsprikkels op alle plekken gelijk of zat er nog verschil in? Graag puntsgewijs invoeren.
Kansen: op welke plekken op de locatie vond je het juist prettig qua (afwezigheid van) geluidsprikkels en waarom?
Risico's: Welke situaties of plekken geven de geluidsprikkels een risico op overprikkeling? Probeer hierin actie-reactie aan te houden, dus wat heeft zich voorgedaan en wat deed dit bij jou?
Oplossingen: Welke oplossingen, tips of adviezen zou je aan de locatie willen meegeven om de risico's voor geluidsprikkels te verkleinen of weg te nemen? Bij diverse locaties, graag via bullitpoints werken en de locatie aanduiden.
Opslaan & verder gaan
Had je tijdens je bezoek last van lichtprikkels?
Welke lichtprikkels waren aanwezig?
Welke beschermende middelen tegen lichtprikkels heb je gebruikt?
Waren er op de locatie verschillende lichtprikkels of fel licht die elkaar versterkten?
Waar op de locatie bevonden de lichtprikkels? Hoe heb je de lichtprikkels ervaren op de locatie? Waren de lichtprikkels op alle plekken gelijk of zat er nog verschil in?
Kansen: op welke plekken op de locatie vond je het juist prettig qua (afwezigheid van) lichtprikkels en waarom?
Risico's: Welke situaties of plekken geven de lichtprikkels een risico op overprikkeling? Probeer hierin actie-reactie aan te houden, dus wat heeft zich voorgedaan en wat deed dit bij jou?
Oplossingen: Welke oplossingen, tips of adviezen zou je aan de locatie willen meegeven om de risico's voor lichtprikkels te verkleinen of weg te nemen? Bij diverse locaties, graag via bullitpoints werken en de locatie aanduiden.
Opslaan & verder gaan
Waren er ook audiovisuele (AV) presentaties aanwezig? Oftewel: beeld en geluid samen, bv. een videoscherm.
Hoe werden de AV presentaties gestart?
Waar bevonden zich de AV presentaties? Hoe heb je de AV presentaties op de locatie ervaren? Vond je het een toegevoegde waarde voor de locatie in relatie tot de licht en geluidsprikkels?
Kansen: op welke plekken op de locatie vond je het juist prettig qua (afwezigheid van) AV presentaties en waarom?
Risico's: Welke situaties of plekken geven de AV presentaties een risico op overprikkeling? Probeer hierin actie-reactie aan te houden, dus wat heeft zich voorgedaan en wat deed dit bij jou?
Oplossingen: Welke oplossingen, tips of adviezen zou je aan de locatie willen meegeven om de risico's bij AV presentaties te verkleinen of weg te nemen? Bij diverse locaties, graag via bullitpoints werken en de locatie aanduiden.
Had je tijdens je bezoek last van geurprikkels?
Welke geurprikkels waren aanwezig? Waar bevonden deze geurprikkels?
Indien je hinder had van de geurprikkels: hoe heb je jezelf daartegen beschermd?
Kansen: Waar op de locatie vond je de geurprikkels juist prettig en is het een toegevoegde waarde voor de locatie?
Risico's: Welke situaties of plekken geven de prikkel geur een risico op overprikkeling? Probeer hierin actie-reactie aan te houden, dus wat heeft zich voorgedaan en wat deed dit bij jou?
Oplossingen: Welke oplossingen, tips of adviezen zou je aan de locatie willen meegeven om de risico's bij geurprikkels te verkleinen of weg te nemen? Bij diverse locaties, graag via bullitpoints werken en de locatie aanduiden.
Had je last van drukte en/of mensen die te dicht bij jou kwamen?
Hoe heb je gereageerd op de drukte als mensen te dichtbij kwamen?
Heb je tijdens je hoofdelijke bezoek gebruik gemaakt van faciliteiten die door de locatie zijn aangeboden, bv. Een prikkelarme ruimte?
Heb je de indruk dat je uitgerust bent na je overnachting?
Hoe heb je je slaapplek ervaren in de comfort?
Hoe prikkelrijk was de plek of locatie waar je hebt gegeten of gedronken?
Ervaring: Van welke horeca locatie(s) heb je gebruik gemaakt? Hoe was de situatie op de horeca locatie? Hoe ging het bij het bestellen en leveren van de maaltijd of consumptie?
Kansen: Wat vond je al prettig verlopen op de horeca locatie(s) van de locatie?
Risico's: Wat vond je bij de horeca locatie(s) niet prettig? Waarom was dit zo? En wat deed dit met je? Probeer hierin actie-reactie te hanteren.
Oplossingen: Wat kan de locatie doen op het horecapunt om het risico op overprikkeling te verkleinen of zelfs weg te nemen?
Waren de borden op de locatie goed te lezen en prettig om te lezen?
Hoe heb je de ontprikkelruimte of stilteruimte ervaren?
Als je moet adviseren naar de locatie waar een stilte- of ontprikkelruimte zou moeten komen, waar binnen de locatie zou je dit doen? En zonder bouwkundige aanpassingen, waar zou je nu al gebruik van kunnen maken waar het rustig is om enigszins te kunnen ontprikkelen?
Opslaan & verder gaan
Zijn alle vormen van prikkels aan de orde geweest of heb je nog ruimte nodig om iets toe te voegen?
Zijn er onderdelen bij de inhoud van het bezoek niet aan de orde gekomen waar je wel over wil vertellen over hoe je het bezoek hebt ervaren? Dan kun je onderstaande invulveld gebruiken:
Kansen: Zijn er op de inhoud van je bezoek kansen naar voren gekomen die nog niet ergens zijn vermeld? Of dat je misschien andere prikkels hebt ervaren die je misschien wel prettig vond?
Risico's: zijn er op de inhoud van je bezoek risico's naar voren gekomen die nog niet ergens zijn vermeld? Of dat je misschien andere prikkels hebt ervaren dan hier naar voren zijn gekomen? Bv. sommige mensen kunnen erg gevoelig zijn voor kleurgebruik. Dit is echter geen standaard onderdeel van de vragenlijst.
Oplossingen: zijn er op de inhoud van je bezoek risico's naar voren gekomen? Hoe zou je dit oplossen?
Hoe heb je de bejegening van het personeel ervaren tijdens het inhoudelijke bezoek? Op welke plekken kwam je personeel tegen? Kun je een situatie schetsen over wat er zoal is gezegd en uiteindelijk hoe je dit zelf hebt ervaren. Ben je geen personeel tegen gekomen, vul dan onderstaand n.v.t. in of "Ik ben geen personeelsleden tegen gekomen in deze fase."
Kansen: Wat vond je prettig aan de bejegening van het personeel tijdens de inhoudelijke fase van je bezoek?
Risico's: Wat vond je niet prettig aan de bejegening van het personeel tijdens de inhoudelijke fase van je bezoek? Hoe heb je hier op gereageerd? Probeer hierin actie-reactie toe te passen.
Oplossingen: Wat kan het personeel doen in de bejegening om de risico's op overprikkeling te verkleinen of weg te nemen?
Tijdens je bezoek: afrondende fase
In dit stukje van de vragenlijst gaat het over de afrondende fase van je bezoek. Dus vanaf het moment dat je van plan bent de locatie te verlaten en daadwerkelijk over de drempel stapt om de locatie te verlaten.
Werd je bij de uitgang van de locatie gezien door het personeel?
Werd je bij de uitgang van de locatie begroet?
Indien je na je bezoek vragen had, heb je deze vragen goed kunnen stellen?
Hoe heb je de bejegening ervaren van het personeel in de afsluitende fase? Wat werd er gedaan of juist niet gedaan? En als je vragen hebt gesteld bij het personeel: had je de indruk dat je serieus genomen werd?
Kansen: Wat ging er goed in de afsluitende fase of heb je als prettig ervaren? Wat heeft het personeel gedaan in de afsluitende fase gedaan waardoor je een positieve laatste indruk kreeg van de locatie?
Risico's: Heeft zich een situatie of een prikkel voorgedaan in de afsluitende of afrondende fase? Kun je vertellen wat er is gebeurd en de situatie schetsen, zodat als iemand dit leest die er niet bij is, zich kan inbeelden wat er is voorgevallen?
Oplossingen: Hoe zou de situatie of de prikkeling opgelost kunnen worden? Wat zou je dan prettig(er) vinden?
Opslaan & verder gaan
Algemene vragen
De volgende vragen zijn niet helemaal goed onder te brengen onder een bepaald deel van je bezoek, maar kunnen wel degelijk relevantie hebben, vandaar dat ze hier nog gesteld worden. Bovendien heb je nog ruimte om hier aanvullende zaken kwijt te kunnen.
Hoe groot was het Uit met Autisme Testpanel bij dit bezoek?
Maak een keuze 1 persoon (ik was alleen) 2 personen 3 personen 4 personen 5 personen
In hoeverre was je van tevoren overprikkeld?
In hoeverre ben je nadien overprikkeld?
Heb je gebruik gemaakt van de toiletten op de locatie? En zo ja, hoe waren hier de evt. prikkels?
Heb je op de locatie je feedback gegeven ten aanzien van je bezoek?
Indien je overprikkeling hebt gemeld bij het personeel van de locatie, hoe werd hierop gereageerd?
Wil je hieronder een review geven van jouw ervaringen op de locatie? Probeer het zo te schrijven dat het voor iemand die de locatie niet kent, goed kan inschatten wat hij of zij kan verwachten. Deze tekst word daadwerkelijk gepubliceerd op de website.
Heb je nog andere aanvullende opmerkingen ten opzichte van je bezoek die nog niet elders aan de orde zijn gekomen? Bijvoorbeeld wat teruggekoppeld zou moeten worden naar de locatie.
Opslaan & Verder
Score bezoek locatie
Aan de hand van jouw invoer heeft deze vragenlijst automatisch een score berekend in de kleuren groen, oranje of rood.
De locatie zou op basis van jouw antwoorden een groene kleurcode moeten ontvangen. Groen wil zeggen dat er voor iemand met autisme geen tot minimale kans is tot overprikkeling of zelf dat er een mogelijkheid bestaat dat bij bezoek van de locatie je van een situatie van overprikkeling naar een neutrale gemoedstoestand gaat. Dit is de beste score die een locatie kan behalen. Om een goed te behalen mag een locatie maximaal 10 punten behalen.
De locatie zou op basis van jouw antwoorden een oranje kleurcode krijgen. Bij een oranje locatie bestaat er een kans dat iemand licht tot matig overprikkeld raakt. Het mag niet tot een mate van overprikkeling leiden waardoor je niet langer kunt functioneren of bijvoorbeeld eerst zou moeten bijkomen voor je je reis naar huis vervolgt. Er mogen spanningen zijn en prikkels, maar centraal staat hierin dat je activiteiten kan blijven ondernemen zonder de mate van overprikkeling te ervaren. Om een oké te behalen, scoort een locatie tussen de 11 en 35 punten.
Op basis van jouw antwoorden zou de locatie rood scoren. Bij rood is de locatie in feite een afrader. Als de score rood is, dan zijn er zoveel risico’s op overprikkeling, dat iemand met autisme of overprikkeld is geraakt op de locatie, of zo overprikkeld, maar dat als de activiteit doorgezet zou worden, je over het randje gaat. Als je uiteindelijk een shutdown of meltdown hebt bereikt op de locatie, is het per definitie een rode locatie te noemen. Een rode locatie krijgt deze bij een score van 35 punten en hoger.
Ben je het eens met deze score?
Welke score zou je passend vinden op basis van jouw ervaring?
Kun je motiveren waarom de score aangepast moet worden?
Jouw gegevens
Mogen we tenslotte nog jouw gegevens, zodat we evt. bij vragen contact met je kunnen opnemen?
Verstuur mijn beoordeling!